Spoleto, Medieval Art and breathtaking views – Private Tour
Overview
Admire the marvels from the Middle Ages and the Renaissance, such as Spoleto Cathedral, a wonderful example of a church in Romanesque style decorated with amazing frescoes painted by the greatest medieval artists, like Pinturicchio and Filippo Lippi.
Finally, enjoy the National Museum of the Duchy of Spoleto, and top it off with the stunning view from Saint Elia's Hill, from where a majestic medieval fortress dominates the city: especially enjoy a breathtaking outlook over the “Ponte delle Torri”, an impressive bridge 80 meters high!
Inclusions
- Entry to the Cathedral
- Entry Tickets to Museo Nazionale del Ducato di Spoleto
- Private Guided Tour
- Entry/Admission - Museo Nazionale del Ducato di Spoleto
- Entry/Admission - Duomo di Spoleto
What to expect
This is a typical itinerary for this product
Stop At: Duomo di Spoleto, Piazza del Duomo, 06049, Spoleto Italy
Spoleto Cathedral, an wonderful example of a church in Romanesque style decorated with amazing frescoes painted by the greatest medieval artists, like Pinturicchio and Filippo Lippi.
Duration: 45 minutes
Stop At: Museo Nazionale del Ducato di Spoleto, Piazza Bernardino Campello 1, 06049, Spoleto Italy
Finally, enjoy the National Museum of the Duchy of Spoleto, and top it off with the stunning view from Saint Elia's Hill, from where a majestic medieval fortress dominates the city: especially enjoy a breathtaking outlook over the “Ponte delle Torri”, an impressive bridge 80 meters high!
Duration: 45 minutes
Additional information
- Not wheelchair accessible
- Stroller accessible
- Service animals allowed
- Near public transportation
- No heart problems or other serious medical conditions
- Most travelers can participate
- Social distancing enforced throughout experience
- This is a private tour/activity. Only your group will participate
- Confirmation will be received at time of booking
Ticket delivery
Cancellation
Città bellissima, tranquilla, da visitare comodamente a piedi o con il percorso meccanizzato. È un salotto nella bella Umbria.
Città bellissima, tranquilla, da visitare comodamente a piedi o con il percorso meccanizzato. È un salotto nella bella Umbria.Tutto il centro storico. Località magnifica, accogliente, pulita e a misura d'uomo. Magnifici i Tapirulan per raggiungere la parte alta della città.
Tutto il centro storico. Località magnifica, accogliente, pulita e a misura d'uomo. Magnifici i Tapirulan per raggiungere la parte alta della città.piccola città dotata di scale mobili che permettono lo spostamento in tranquillità, un giorno solo forse non è abbastanza
piccola città dotata di scale mobili che permettono lo spostamento in tranquillità, un giorno solo forse non è abbastanzaVisitare la cittadina in questo periodo settembrino con ritmi lenti e clima ideale è stata una scoperta molto piacevole. Il Duomo e la famosa piazza offrono suggestioni sempre nuove di rara bellezza. Piacevole la visita con guida al campanile e duomo , al museo diocesano e basilica di Sant'Eufem...
Visitare la cittadina in questo periodo settembrino con ritmi lenti e clima ideale è stata una scoperta molto piacevole. Il Duomo e la famosa piazza offrono suggestioni sempre nuove di rara bellezza. Piacevole la visita con guida al campanile e duomo , al museo diocesano e basilica di Sant'Eufemia. Scoperta interessante la mostra dedicata al festival dei Due mondi e la sua storia. Singolare e divertente l'organizzazione con percorso meccanizzato con scale mobili ed ascensori che permettono a tutti di salire e scendere senza affanni più volte al giorno. Deliziosa la passeggiata lungo le viuzze con botteghe artigianali e profumi stuzzicanti.