Stupinigi Castle
Overview
We’re a small team, we want you to discover the beauty of Turin and Piemont. Piedmont is a region rich in history, well worth visiting at least once in a lifetime. We suggest, but you decide what you want to see and do. Our group are max 3 people, we are in no hurry, we do the tours with a lot of relax.
Inclusions
- Private transportation
- Snacks
What to expect
This is a typical itinerary for this product
Stop At: Palazzina di Caccia di Stupinigi, Piazza Principe Amedeo 7, 10042 Stupinigi Italy
Beyond Turin there are several wonderful places that we can reach, such as the Hunting Palace of Stupinigi, was built in the 1730s to a design by Juvarra and is peraphs his finest work.
The exterior of the palace has been restored, while the interior is as luxurious as ever, and incorporates the Museo d'Arte e Ammobiliamento, a collection of art and furniture from other Savoy palaces.
Stupinigi castle is closed on Mondays.
Duration: 3 hours
Additional information
- Not wheelchair accessible
- Near public transportation
- Infants must sit on laps
- Not recommended for pregnant travelers
- Most travelers can participate
- This experience requires good weather. If it’s canceled due to poor weather, you’ll be offered a different date or a full refund
- This is a private tour/activity. Only your group will participate
- Confirmation will be received at time of booking
Ticket delivery
Cancellation
Abbiamo organizzato un tour a questo castello in meno di 24 ore. Abbiamo chiamato il numero presente nel sito e subito siamo riusciti a prenotare una visita guidata per un gruppo di 8 persone. Gentilissimo il personale. La nostra guida è stata bravissima e chiara nella spiegazione. Il posto è ...
Abbiamo organizzato un tour a questo castello in meno di 24 ore. Abbiamo chiamato il numero presente nel sito e subito siamo riusciti a prenotare una visita guidata per un gruppo di 8 persone. Gentilissimo il personale. La nostra guida è stata bravissima e chiara nella spiegazione. Il posto è stupendo, facile da visitare e accessibile a tutti.Un posto magnifico. Parte della corona di delizie, l'insieme delle residenze sabaude intorno a Torino, la palazzina di caccia è forse uno dei gioielli più belli e meno conosciuti fuori regione. Imperdibile.
Un posto magnifico. Parte della corona di delizie, l'insieme delle residenze sabaude intorno a Torino, la palazzina di caccia è forse uno dei gioielli più belli e meno conosciuti fuori regione. Imperdibile.Dimora bellissima, molto curata. Ottima l’organizzazione e ben indicato il percorso di visita. Molto apprezzata l’app da utilizzare come audio guida. Sicurante consigliata la visita.
Dimora bellissima, molto curata. Ottima l’organizzazione e ben indicato il percorso di visita. Molto apprezzata l’app da utilizzare come audio guida. Sicurante consigliata la visita.